طراحی تابلو

اهمیت طراحی در تابلوسازی

به نظر شما چه معیارهایی را برای انتخاب یک شرکت تابلوسازی باید در نظر بگیریم؟ یک تابلوساز حرفه‌ای از نظر شما چه کسی است؟ اصلا چه تابلویی را می‌توان یک تابلوی باکیفیت و خوب دانست؟ در حقیقت باید بدانید که حداقل نیمی از کار تابلوسازی، به طراحی آن خلاصه می‌شود. این یعنی در درجه اول شما باید بتوانید با داشتن طرحی بسیار زیبا، خاص، جذاب و دیدنی، مخاطب را جذب خود کنید. در نیمه دوم راه، باید یک تابلوساز حرفه‌ای را به کار بگیرید تا بتواند این طرح بسیار زیبا را به خوبی اجرا کند. پس در نتیجه، نیمی از کار ساخت تابلو مغازه، محدود به طراحی آن خواهد بود. بدون طراحی اختصاصی و منحصر به فرد، هر چه قدر هم که تابلوساز شما حرفه‌ای و باسابقه باشد، در نهایت تابلو مغازه بازده لازم را نخواهد داشت.

هدف از ساخت تابلو مغازه چیست؟
برخی از افراد بدون هیچ هدفی به دنبال ساخت تابلو مغازه خود هستند. اما پیش از آنکه این کار را انجام دهید، باید یک بار از خود سوال کنید که اصلا چرا در مغازه خود نیاز به تابلو دارید و چرا این کار را انجام می‌دهید؟ زمانی که به پاسخ این سوال فکر کنید، خواهید دید که اهمیت اصلی ساخت تابلو مغازه در جذب مخاطب و تبدیل کردن مخاطب به مشتری است. سپس در گام بعدی باید با استفاده از عوامل مختلف، مشتری را به مشتری ثابت مغازه خود تبدیل کنید. اما در گام اول، تابلو مغازه شما باید از نظر مشتری آنقدر زیبا و جذاب باشد که بتواند نظر او را به خود جلب کند و اجازه ندهد که مشتری به سراغ مغازه دیگری برود. اما چطور می‌توان به این مهم دست پیدا کرد؟ اساسا یک تابلو مغازه باید بسیار چشم گیر و تماشایی باشد که حتی مشتری به خاطر زیبایی ظاهری آن هم که شده، نام شما را بخواند و بفهمد که مشغول عرضه چه نوع خدماتی در محل کسب و کار خود هستید.

تمایز و بهتر دیده شدن در کسب و کار
ساخت تابلو مغازه ارتباط مستقیمی با افزایش تعداد مشتری و در نتیجه افزایش فروش و درآمد شما دارد. به همین خاطر، باید وسواس زیادی برای سفارش تابلو مغازه خود به خرج دهید و ببینید که چرا و چطور باید کاری کنید که مشتری تنها جذب مغازه شما شود. در حال حاضر بسیاری از کسب و کار‌ها، به دنبال ارائه خدمات یا طراحی دکوراسیونی بسیار منحصر به فرد، عجیب و خاص می‌گردند تا از طریق آن بتوانند مشتری را جذب خود کنند. با وجود اینکه مشتری همواره به دنبال حسن برخورد و کیفیت بالای خدمات است، اما ترجیح می‌دهد که این خدمات عالی و رفتار حسنه را به شکلی برجسته و بی‌نظیر دریافت کند. به همین خاطر است که برخی افراد مثلا فضای رستوران خود را شبیه به یک زندان طراحی می‌کنند یا اسامی خاصی بر روی غذاهای داخل منوی خود می‌گذارند تا با این روش، در ذهن مشتری باقی بمانند.
این مساله دقیقا در مورد تابلو مغازه و طراحی آن نیز صادق است. انسان بر حسب عادت زمانی که چند چیز مشابه به هم را ببیند، به تدریج دیگر دقت خود را از دست می‌دهد، این یعنی چشم آن را می‌بیند اما مغز عملیات پردازش را انجام نمی‌دهد. این روند تا زمانی ادامه خواهد داشت که یک تصویر کاملا منحصر به فرد، توجه ذهن را به خود جلب کند. قطعا این مساله برای شما نیز پیش آمده که در حال عبور از یک خیابان شلوغ هستید و دیگر تابلوهای نورانی مشابه به هم، شما را جذب خود نمی‌کنند. اما به محض اینکه یک تابلو خاص با طراحی منحصر به فرد و نورپردازی عالی می‌بینید، می‌خواهید بدانید که چه کسی از چنین تابلویی استفاده کرده است. این موضوع کاملا ریشه در ناخودآگاه انسان دارد و باعث می‌شود که ما به تصاویر تکراری واکنش نشان ندهیم.

طراحی تابلو اختصاصی ، اصالتی تکرار نشدنی
اگر قصد افتتاح یک کسب و کار جدید را دارید، پیش از هر چیز آریو پاسارگاد به شما تبریک می‌گوید و آرزوی بهترین‌ها را برای شما دارد. اما جا دارد از شما بپرسیم که تا چه میزانی به کسب و کار خود اطمینان دارید؟ به چه میزان سود قانع هستید و تا کجا می‌خواهید ادامه دهید؟ آیا در ذهن شما رویای داشتن چندین و چند شعبه مختلف نیز می‌گنجد؟ آیا تصور این را می‌کنید که در چند سال آینده، چندین شعبه مختلف داشته باشید؟ اگر اینطور هست و آینده دور را می‌بینید، باید به دنبال یک طرح کاملا اختصاصی باشید که به واسطه آن، بتوانید برند و نام خود را همانند یک پرچم به اهتزاز در آورید. معمولا فروشگاه‌های زنجیره‌ای که دارای چندین شعبه مختلف هستند، از همین نقطه‌ای که شما در آن ایستاده‌اید، شروع کرده‌اند. آنها نیز ابتدا یک شعبه کوچک داشتند و به تدریج باعث رشد برند خود شدند. طراحی تابلو شما باید کاملا اختصاصی، انحصاری و بی‌نظیر باشد. زمانی که صحبت از طراحی اختصاصی تابلو مغازه می‌کنیم، منظورمان این است که همه چیز همانند اثر انگشت شما باید منحصر به فرد و خاص باشد. این یعنی باید از فونت‌های جدیدی که تنها برای شما طراحی شده‌اند، استفاده کنید تا در حافظه بصری مشتریان خود به عنوان یک برند معتبر ثبت شوید.
شخصیت ما را به واسطه کارهایی که به صورت روتین انجام می‌دهیم، می‌شناسند. به عنوان مثال شاید شما نیز در بین آشنایان خود فردی متشخص را می‌شناسید که برای سالیان سال از یک ادکلن استفاده می‌کند. او این کار را تا حدی تکرار می‌کند که نزدیکانش، با حس این بو، متوجه حضور وی شوند. حتی برخی دیگر پای خود را از این نیز فراتر می‌گذارند و به کمپانی‌های خاص ساخت ادکلن، سفارش یک عطر متناسب با شخصیت خودشان را می‌دهند تا در دنیا تنها فردی باشند که از این رایحه استفاده می‌کنند. بی شک در تصور شما چنین فردی بسیار متشخص و معتبر است. با طراحی اختصاصی تابلو مغازه‌تان، دقیقا می‌توانید همین حس را به مخاطب خود منتقل کنید.

آشنایی با انواع طراحی تابلو مغازه در صنعت تابلوسازی
در گذشته تابلوسازی بیشتر از اینکه یک منبع درآمد باشد، یک کار هنری بود و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کردند، هنرمند و هنردوست بودند. این دسته افراد بدون در نظر گرفتن مدت زمانی که برای طراحی تابلو یک مغازه صرف می‌کردند، به دنبال ایجاد یک طرح بسیار منحصر به فرد بودند تا از آن طریق، شخصیت یک کسب و کار را شکل دهند. اما متاسفانه در حال حاضر و در دنیای رقابتی امروز، افرادی پا به صنعت تابلوسازی گذاشته‌اند که ترجیح می‌دهند با کاهش زمان تولید، درآمد خود را افزایش دهند و با این کار کیفیت کار را زیر سوال می‌برند. حال که با اهمیت طراحی در تابلوسازی آشنا شدید و دریافتید که نیمی از موفقیت یک تابلو در گرو طراحی آن است، باید با انواع طراحی تابلو مغازه بیشتر آشنا شوید.

طراحی کلیشه‌ای
برخی از تابلوسازان، به دلیل عدم حضور طراحان تابلوساز در مجموعه خود، از طرح‌های سایر تابلوسازها الهام می‌گیرند و آنها را با فونت‌های سیستمی، از پیش تعیین شده و کلیشه‌ای جایگزین می‌کنند. این دسته افراد معمولا همان تابلوسازهایی هستند که به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند و حتی داشتن طراحی اختصاصی را زیر سوال می‌برند. این نوع تابلوسازها برای طراحی خود تنها به یک لپ تاپ نیاز دارند و طرح‌های اجرا شده توسط خود یا سایر همکاران را به مشتری نشان می‌دهند و از آنها می‌خواهند تا یک طرح را انتخاب کنند. سپس متن مورد نظر مشتری را ثبت کرده و پروژه را آغاز می‌کنند. در اکثر مواقع، تابلوساز برای این نوع طراحی تابلو مغازه، هزینه جداگانه‌ای دریافت نمی‌کند. اما طرح شما همانند هزاران هزار تابلو مغازه دیگر، کلیشه‌ای خواهد بود و امکان دارد که مخاطب شما بر اساس تئوری عادت، دیگر متوجه تمایز تابلو شما با سایر مغازه‌ها نشود.

طراحی اختصاصی تابلو مغازه
خوشبختانه برخی از تابلوسازها، همانند شرکت تابلوسازی آریو پاسارگاد ، از طراحان تابلوساز کمک می‌گیرند تا بتوانند در طراحی لوگوتایپ و تایپوگرافی، کاملا مفید واقع شوند و طرحی کاملا اختصاصی و انحصاری برای مشتریان خود طراحی کنند. گفتنی است، طراحانی که با مجموعه آریو پاسارگاد همکاری می‌کنند، جزء معدود طراحانی هستند که به صورت انحصاری و اختصاصی کار طراحی تابلو مغازه را انجام می‌دهند. تفاوت اصلی این نوع طراحان با گرافیست‌های تبلیغاتی در مهارت‌های مختلف آنها است. طراحان اختصاصی تابلو مغازه در زمینه فروش، بازاریابی، روانشناسی فروش، روانشناسی رنگ‌ها، نورپردازی و همچنین متریال مورد استفاده در تابلوسازی، شناخت کامل دارند. این دسته افراد می‌توانند با کمی تحقیق در مورد موقعیت قرارگیری کسب و کار شما و تحلیل رفتار مخاطبان احتمالی‌تان، بهترین طرح را برای تابلو مغازه شما ارائه دهد.
همچنین این دسته طراحان شناخت کافی در مورد متریال‌های مختلف تابلوسازی دارند و می‌توانند بر اساس نیاز شما، چندین گزینه مختلف را در اختیارتان قرار دهند. همچنین از آنجا که این طراحان با سازنده حروف برجسته و تابلوساز همکاری مستمر دارند، می‌توانند بر اساس بودجه مورد نظرتان، بهترین طرح را برای شما ایجاد کنند. مهم‌ترین تفاوت طراحان اختصاصی تابلو مغازه با سایر گرافیست‌ها، در ایجاد طرح سه بعدی تابلو مغازه خواهد بود. این یعنی شما می‌توانید پیش از شروع پروژه، تصویر نهایی آن را به شکل مجازی ببینید و دریابید که آیا مورد پسند شما واقع می‌شود یا خیر. در نتیجه انتخاب نهایی شما در قرارداد ثبت می‌شود و این طرح سه بعدی به عنوان معیاری برای سنجش کیفیت اجرای پروژه توسط تابلوساز نیز به کار خواهد آمد.

طراحی آنلاین تابلو مغازه
طراحی اختصاصی زمان بر است و احتمالا پشت سر گذاشتن آن چندین روز به طول می‌انجامد. اما با وجود تمام مزایای داشتن طرح اختصاصی، گاهی افراد در مضیقه زمانی هستند و باید در مدت محدودی، طراحی تابلو مغازه خود را انجام دهند. آریو پاسارگاد در راستای فراهم آوردن رفاه حال مشتری، سامانه‌ای را برای طراحی آنلاین تابلو مغازه به وجود آورده است. بهترین گروه برنامه نویسی کشور که شامل نخبگان جوان هستند، بر روی این پروژه فعالیت کرده‌اند و این امکان را در اختیار شما گذاشته‌اند که بتوانید با چند کلیک ساده، طرح نهایی خود را ثبت کنید. در این سامانه امکان انتخاب فونت، قطر قلم، پس زمینه کار ( کامپوزیت یا ترموود )، نوع حروف برجسته و رنگ حروف وجود دارد. یعنی شما می‌توانید بدون مراجعه حضوری و از طریق درگاه اینترنتی، تابلو مغازه خود را طراحی کنید و از این طریق در زمان صرفه جویی کنید.
آریو پاسارگاد موظف است تا نیاز مشتری خود را تامین کند و به همین منظور، سامانه طراحی آنلاین تابلو مغازه را ایجاد کرده است. اما باید بدانید که این گروه داشتن طراحی اختصاصی را اکیدا به شما عزیزان توصیه می‌کند. زیرا این طرح می‌تواند همانند شناسنامه کسب و کارتان، اختصاصی و منحصر به فرد باشد و پس از آن همه مخاطبین شما را همواره با آن طرح بشناسند.

گالری تصاویر