مقالات تابلو سازی و نمای ساختمان
1398/10/09 17:04

آشنایی با تابلوسازی

یکی از مهم ترین دغدغه های امروز جهان بی شک مقوله اقتصادی و شیوه های کسب درآمد می باشد. تمام انسان های موجود در دنیا با شیوه های متفاوتی کسب درآمد دارند. عوامل بسیاری بر میزان فروش در هر کسب و کاری تاثیر دارد. میزان کیفیت و زیبایی محصولات علاوه بر طراحی آنها و شیوه ی تبلیغات بسیار مهم می باشد. قطعا در گذشته شغلی به نام تابلوسازی موجود نبود و مردم به وسیله ی ابزارهای تبلیغاتی دیگر مانند فریاد کشیدن و مراجعه حضوری به معرفی محصولات خود می پرداختند اما امروزه این صنعت گسترش بسیاری یافته است و صاحبان کسب و کار می توانند به کمک تابلوها به معرفی تجارت و محصولات خود بپردازند.

تابلوسازی
تابلوسازی در مغازه ها و مکان کسب و یا به صورت طراحی بیلبورد در فضاهایی مانند گذرگاه‌ها یا بزرگراه‌ها استفاده می شوند و در معرض دید افراد قرار می‌گیرند. این نوع از تابلوها هرچه دارای کیفیت، طراحی و نورپردازی بهتری باشند مطمئنا تاثیر بیشتری بر جذب مشتریان دارند. تابلو سازی در انواع مختلفی موجود می باشد که عبارتند از چلنیوم، پلکسی، ال ای دی، فلز، نئون پلاستیک، لایت باکس و تلویزیون‌های شهری، هر یک از تابلوها نیز روند طراحی و اجرای مخصوص به خود را دارند. تابلو برجسته چلنیوم به علت نورپردازی و دارا بودن رنگ‌های متفاوت و زیبا به نسبت انواع دیگر تابلوها دارای طرفداران بیشتری است.

نکات مهم در تابلوسازی
نکات مهمی که در تابلوسازی می بایست رعایت شود تا تابلو مورد نظر به میزان بیشتری مورد توجه افراد قرار گیرد عبارتند از:
۱)به کار بردن افکت‌های جذاب نور با رنگ‌ های متنوع، استفاده از نورپردازی در تابلو سازی و نمای تابلو دارای تاثیر بسیاری است، این موضوع زمانی که از انواع تابلوهای چلنیوم، نئون، LED، پلکسی و لایت باکس استفاده می شود، شاخص تر است.
2)برجسته کردن تابلو و کاربرد طرح‌ ها و زمینه ‌های منحصر بفرد و مدرن در تابلو، این موضوع موجب ایجاد تابلوهایی با حروف برجسته و جذابیت بیشتری در تابلو خواهد شد.
۳) کاربرد رنگ های مناسب در تابلوسازی، جهت انتخاب بهترین و جذاب ترین رنگ ها در ساخت تابلو بهتر است آشنایی مختصری با روانشناسی رنگ ها داشته باشید، در صورتی که رنگ‌ها و شیوه ی ترکیب آنها را بشناسید و از آنها به شیوه ی درستی استفاده کنید می توانید تاثیر بیشتری بر ذهن افراد و جذب مخاطب داشته باشید.

تاریخچه تابلوسازی
تابلو سازی به هنری گفته می شود که با صنعت آمیخته شده است. در زمان های گذشته برای تبلیغات و جذب مخاطب، توسط استفاده از هنر خطاطی و نقاشی و به وسیله ی قلمو و رنگ بر روی شیشه ، درب و سردرب مغازه ها نقاشی یا خطاطی انجام می دادند، گذشت زمان موجب شد که این بخش از هنر صنعت، همگام با تکنولوژی پیشرفت کند و با گذشت زمان متریال هایی مانند فلز و پلاستیک وارد این زمینه شدند، به طوری که تابلو های مغازه ها از پنل های فلزی تشکیل می شدند که در کنار یکدیگر و در یک زمینه قرار می گرفتند و بر روی آنها از انواع حروف فلزی یا پلاستیکی استفاده می شد. پس از مدتی نورپردازی نیز به این صنعت افزوده شد تا نمایش این تابلوها، بهتر اجرا شود، به طور مثال از نئون برای روشنایی داخل حروف پلاستیک استفاده می شد و یا بر روی زمینه آنها از این نوع لامپ ها برای نورپردازی استفاده می شده است.
انواع تابلوهای دیگری نیز موجود بودند که دارای قاب هایی از جنس فلزی بودند و بر روی آنها از پنل های پلاستیکی استفاده می شد. در این تابلوها، نوشته یا عکس به وسیله ی رنگ بر روی پلاستیک ها اجرا می شد که شیوه ی فویل نامیده می شد. داخل قاب ها نیز به گونه ای بود که به وسیله ی نور مهتابی روشن می شد. این نوع از تابلوها قاب پلاستیک نامیده می شدند، سال های بسیاری از این شیوه جهت تابلوسازی تبلیغاتی استفاده می شد. پس از آن پلکسی فیس به بازار تابلوسازی ایران وارد شد که موجب تحولات جدیدی در این صنعت شد.
پلکسی نیز چندین سال بازار تابلوسازی ایران را دربرگرفته بود و حتی اکنون نیز در بازار تابلو های تبلیغاتی دارای طرفداران بسیاری است، پانل کامپوزیت موجب ایجاد فصل جدیدی در تابلوسازی تبلیغاتی شد، زمینه ی تابلوهای ساخته شده توسط این پنل ها دارای طول عمر و زیبایی بیشتر و رنگ آمیزی متنوع تری بود.

پیشنهاد مطلب: " تابلوسازی و کاربردهای تابلو مغازه " و " تابلو فروشگاه روشی برای جذب مشتری بیشتر "


کاربرد تابلوسازی
صنعت تابلوسازی تنها به تبلیغات کسب و کار و تجارت و تابلوسازی سر در مغازه محدود نمی شود و می توان از آن استفاده های دیگری نیز داشت. به طورمثال، ساخت تابلوهای کوچک نشانگر، تابلوهای مربوط به علائم شناسایی و معرفی، علائم داخل بیمارستان ها و ادارات و ... که منحصرا به آنها پلاک می گویندو از درون ساختمان ها تا راهروها، درب اتاق ها ،ادارات، هتل ها و ... نیز از آن استفاده می کنند. کاربرد دیگر تابلوسازی، تبلیغات محیطی می باشد. این نوع از تبلیغات در فضای بیرونی انجام می شود، مانند بیلبوردها که تابلوهایی هستند که در مکان هایی مانند معابر، چهارراه ها، خیابان ها و ... کاربرد دارند.

مزایای ساخت تابلو
1)تابلوسازی دارای دوام و ماندگاری بیشتری در برابر سایر ابزارهای تبلیغاتی می باشد و در برابر عواملی مانند سرما، گرما، تابش آفتاب و گرد و غبار مقاوم بوده و دچار خرابی نمی‌شود و در صورتی که شرایطی فراهم شود که قصد نقل مکان را داشته باشید می‌توانید به آسانی آن را در مناطق متفاوت جغرافیایی جابجا کنید.
2)تابلوسازی به این دلیل در برابر ابزارهای تبلیغاتی دیگر مانند تراکت گزینه ی بهتری است که بیشتر مردم زمانی که تراکتی دریافت می‌کنند به آن توجه کمی دارند و ممکن است حتی بدون نگاه کردن آن را دور بیندازند اما تابلو در زمانی که در مکان کسب و کار یا گذرگاه‌ها و بزرگراه ‌ها نصب می‌شود در مدت زمان طولانی در مقابل دید عموم افراد قرار گرفته و تمام افراد خواه یا ناخواه به آن توجه کرده و در مواقع مورد نیاز به آن مکان مراجعه می کنند.
3)تابلو ها دارای رقیب نیستند و افراد آنها را به تنهایی مشاهده می کنند. این موضوع به گونه ای است که به طور مثال یک تابلوی بزرگ در میانه ی خیابان یا کوچه قرار می گیرد. بنابراین مجبور نیستید که با دیگر تبلیغات مانند رسانه ها رقابتی داشته باشید. این در صورتی است که هنگامی که در فضای مجازی پستی تبلیغاتی می گذارید، با رقیبان بسیار زیادی مواجه می شوید، اما تابلوها به گونه ای هستند که بی نیاز از رقیب می باشند و با خلاقیت کمی می توانند به خوبی بدرخشند.
4)هر کاری دارای هزینه می باشد. هزینه تابلوسازی نیز بسیار بالا می باشد. اما به دلیل وجود حجم بالای بازدید کننده و تاثیر آن بر افزایش فروش، این هزینه، کم به نظر می رسد. بنابراین در صورتی که تصمیم دارید جایگاه کسب و کار خود را تثبیت کرده و فروش بسیار بیشتری داشته باشید، هزینه ای که برای تابلوسازی می کنید برای تجارت شما ارزشمند می باشد.
5)تبلیغات در فضای باز دارای تاثیر بسیار زیادی می باشد. برخلاف انواع دیگر رسانه ها، نمی‌ توان از دیدن تابلوها در فضای باز جلوگیری کرد. تابلو ها قسمتی از محیط می باشند که امکان خاموش کردن آن ها مانند رسانه هایی چون تلویزیون و رادیو وجود ندارد. بینندگان نیز نمی توانند برای دیدن یا ندیدن آن تصمیم گیری کنند. به همین علت، امکان دارد که یک تابلوی مغازه، چندین بار توسط عابران مختلف دیده شود. این مسئله موجب ایجاد تأثیر بسیاری بر ذهن مخاطبان خواهد شد و کسب و کار شما را در ذهن افراد تثبیت می کند.
شرکت تابلوسازی آریو پاسارگاد به عنوان تابلوساز برتر ایران، با دارا بودن نیروهای حرفه ای در زمینه تابلوسازی تبلیغاتی می تواند ایده هایی خاص و منحصر بفرد را در زمینه ساخت تابلو به شما ارائه دهد و در تمام مراحل کار از طراحی تا اجرای انواع تابلو تبلیغاتی در کنار شما باشد.

کدام تابلو مناسب شغل شماست؟ (قسمت اول)

کدام تابلو مناسب شغل شماست؟ ( قسمت دوم )

نظرات

نظر شما
نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
متن :

تصویر :

برچسب ها :